Alla inlägg den 2 september 2009

Av Max - 2 september 2009 19:38

Så var det gjort, den metaforiska tärningen är kastad och det ser ut att bli en sexa. Sitter i dagsläget ute i förorten till Uppsala, i mitt alldeles egna rum och försöker ta in den information jag fått här de senaste dagarna.


Har än så länge inte haft nöjet att ge mig ut på nationspubarna, men det lovas bli något åt det hållet snart när seniorerna på kandidatprogramet i Kultur och Samhällsanalys ska låta oss stackars nollor dricka en öl vid varje nationspub. Blir bra.


Måste också ta och säga det att det än så länge inte alls varit någon hets med studierna på det sätt jag hade trott, hade en 1 timmes föreläsning idag om estetik (som var väldigt långtråkig, tur att jag inte läser estetik) men i övrigt bara vandrat omkring, ätit mat med föräldrarna på besök och sett på film. Förhoppningsvis trappas dock studierna upp lite snart så att man faktiskt lär sig någonting, men jag måste säga att några att föreläsningen igår om vad filosofiska problem är var väldigt intressant och humoristisk och jag tänker således avsluta det här skämtet till blogguppdatering med vad professorn i praktisk filosofi vid Uppsala universitet sade igår: "Ett exempel på ett mediokert samhälle vore om alla åt potatis och lyssnade på hissmusik."


Ps: Jag vill ha tips på dystopiska filmer och böcker!

Ovido - Quiz & Flashcards