Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Medelåldersveckan överlevd

Av Max - 9 augusti 2009 23:28

Ja, nu var äntligen detta monstruösa event avklarat, vilket för alla oss xenofobiska gotlänningar känns som underbart. Jag vill understrycka att jag inte har någonting emot människor, men däremot turister.


Personligen är jag väl inte så överdrivet skadad av årets evenemang, bor ju trots allt inte så centralt att jag märker av människorna i mitt bostadsområde, men jag kan verkligen tänka mig de stackars småborgliga barnen som bor innanför murarna, och även om jag inte brukar känna sympati för bourgesin så måste jag ändå här ge dem en trött klapp på axeln och ett presentkort till något närliggande terapicenter. Vid mitt kvällsliga besök igår fick jag nämligen se vad dessa individer tvingas genomstå vardera dag under veckan. Höjdpunkten var när jag och mina vänner satt och åt på "Black sheep arms" (varmt rekommenderad engelsk pub), varav en löjligt utklädd man ställer sig och drar av en atonal fanfar med sitt nyinköpta horn precis vid ingången. Detta framkallade väldigt starka känslor hos mening Mcveigh som genast visade upp sina nya kunskaper i psykologisk krigsföring genom att gå ut och stirra mordiskt på hornblåsaren. Detta fick den sistnämnde att snabbt avlägsna sig från platsen och gav upphov till en stund av lugn mitt i vansinnet.


Efter detta dök planen på att singla slant om vem i gruppen som skulle ta på sig att löpa amok under medeltidsveckan och anfalla civila, bara för att bli av med evenemanget för gott. Många intressanta uppslag och en historia om en full bonde med en yxa följde.


Fick även möta vad som måste anses vara stereotypen för "korkade metalsnubbar". De ansåg att bara kan uppskatta progressiv metal och annat i dess slag och gav Opeth helt oförtjänt kritik. Vad man måste stå ut med idag, på medeltiden hade de där gossarna bränts på bål.


Har förövrigt hittat boende i Uppsala nu, om än bara fram till November, men det är i alla fall i Centrum!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Max - 22 januari 2010 18:50

Det känns lite tröttsamt när man hör debatten kring integration idag, speciellt när det kommer till främlingsfientlighet. Människor går med i grupper åt höger och vänster, mot rasism och främlingsfientlighet, såna saker som alla utom de mest inbitna ...

Av Max - 17 januari 2010 02:29

Jag läste en intervju med Torbjörn Tännsjö (professor i etik vid Stockholms universitet) där religion diskuterades. Tännsjö är en stor kritiker av religion i allmänhet, med specifik fokus på kristendomen då han tycker den aldrig kan vara något annat ...

Av Max - 7 januari 2010 00:47

Jag läste häromdagen om en bok som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på nu (trots frenetiskt letande, men ni med en källkritisk inställning får helt enkelt göra er till tåls!) men som skrivits av en kulturantroprolog och handlade om den civiliserade...

Av Max - 10 september 2009 21:09

Så, nu har jag lyssnat igenom Muse nya skiva The Resistance tre gånger från början till slut, vilket självklart inte är tillräkligt för någon ingående analys, men det ger åtminstone en överblick.   Jag måste säga att jag inte riktigt vet vad jag ...

Av Max - 3 september 2009 13:05

Nu får det väl ändå vara nog med dessa dumheter! Jakob publicerade igår en länk till en torrent på piratebay i mina kommentarer, och strax därefter skriver någon som åtminstone utger sig för att vara antipiratbyrån att jag måste ta bort länken eller ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards