Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Grå sörja

Av Max - 9 juli 2009 00:02

Klockan tickade pedantiskt mittemot mig på vägen, mekaniskt tjatande om all den tid jag spiller här, i min kub till kontor i en kub till byggnad i en kub till stad. Fast trots detta kändes något upplyftande i mitt liv, därför att den där oförsonliga manicken mitt emot mig talade för ett ljus genom mörkret, en stor blinkande diod mitt i dimman, det var nämligen lunch. Jag reste mig således från min söndersuttna stol, gick till min egenmonterade Ikea-galge och lossade min nya läderjacka (inget säger ”vild och spontan” som ett dött djurs hud sytt av tioåriga pojkar och flickor i utbyte mot småväxel). Jag lät min hand snabbt vandra i jackfickan efter plånboken, även den ett taiwanesiskt mästerverk. Efter en kort men givande promenad där insåg jag bristerna med asiatiskt barnarbete, de behöver bli bättre på fickor! Där en gång allt det innehåll som jag sporadiskt i en annan tid och ett annat rum förpassat till min portabla läderburna håla, fanns nu blott ett illavarslande tomrum och en skrattretande reva. Jag såg ner på den lilla yta av golv som inte ockuperades av mitt standardiserade skrivbord (55x90x45) och märkte till min glädje att åtminstone min orientaliska plånbok fanns där, väl uppfläkt med alla de små plastfickorna inuti helt i kaos, vilket i sig gav upphov till en småmyntsanarki som av en himmelsk symbolik gav upphov till att en dagslön småmynt låg formade som ett kors vid min plånbok. Vi i väst måste verkligen få ett stopp på det oetiska arbetet i öst, jag menar inte nog för att de där ungarna inte når upp till kvalitativa normer, nu visar de sig vara evangelister också! Förargad på Jesus och fysikens lagar stegade jag således ut ur kontoret.

 
 
Ingen bild

David

6 augusti 2009 16:57

Jävligt bra skrivet måste sägas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Max - 22 januari 2010 18:50

Det känns lite tröttsamt när man hör debatten kring integration idag, speciellt när det kommer till främlingsfientlighet. Människor går med i grupper åt höger och vänster, mot rasism och främlingsfientlighet, såna saker som alla utom de mest inbitna ...

Av Max - 17 januari 2010 02:29

Jag läste en intervju med Torbjörn Tännsjö (professor i etik vid Stockholms universitet) där religion diskuterades. Tännsjö är en stor kritiker av religion i allmänhet, med specifik fokus på kristendomen då han tycker den aldrig kan vara något annat ...

Av Max - 7 januari 2010 00:47

Jag läste häromdagen om en bok som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på nu (trots frenetiskt letande, men ni med en källkritisk inställning får helt enkelt göra er till tåls!) men som skrivits av en kulturantroprolog och handlade om den civiliserade...

Av Max - 10 september 2009 21:09

Så, nu har jag lyssnat igenom Muse nya skiva The Resistance tre gånger från början till slut, vilket självklart inte är tillräkligt för någon ingående analys, men det ger åtminstone en överblick.   Jag måste säga att jag inte riktigt vet vad jag ...

Av Max - 3 september 2009 13:05

Nu får det väl ändå vara nog med dessa dumheter! Jakob publicerade igår en länk till en torrent på piratebay i mina kommentarer, och strax därefter skriver någon som åtminstone utger sig för att vara antipiratbyrån att jag måste ta bort länken eller ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards